مشتری پسندی و جذب بازار بیشتر

تاریخ انتشار: آذر ۲۵, ۱۴۰۲

بر کسی پوشیده نیست که فعالیت مستمر هر کسب و کاری منجر به رشد آن کسب و کار خواهد بود مخصوصا بعد از ۵ سال اما با توجه به حوزه کاری خودم که نرم افزار و توسعه دهنده خدمات نرم افزاری برای کسب و کارها هستم یک موضوع بسیار سطحی در نظرم طی سالهای گذشته مشخص است و آن توجه به مشتری فعلی است. اگر تصور کنیم که ۵ سال آینده هستیم و با نگاه به ۵ سال قبل متوجه این خواهیم شد که آنچه داریم از فعالیت ما بوده است و به هر اندازه که رضایت داریم نتیجه تلاش و زحمتی است که در گذشته کشیده ایم، پس توجه به شرایط فعلی سنگ بنای آینده است.

توجه به اهمیت پشتیبانی مشتریان

نرم افزار صنعت پویا و چابکی است و مهم ترین دلیل رشد کسب و کارهای هم صنف ما هم توجه به موضوع پشتیبانی مشتریان خودشان است. ما به عنوان یک تولید کننده محصولات باید به اهمیت این نکته توجه داشته باشیم که مشتری که امروز راضی است میتواند مشتریان جدیدی را برای ما داشته باشد و برعکس مشتریان ناراضی نه تنها چیزی در آینده ندارند (قطع همکاری) بلکه با بد گفتن از برند میتوانند فرصت های بعدی را هم دست داد. تجربه ثابت کرده است که مشتریان راضی بعد از سالها با دیدن تبلیغات شما خیلی سریع و با اطمینان بالا شما را تایید میکنند و شما را به دوستان و همکاران خودشان پیشنهاد میکنند. این روش تبلیغاتی که به تبلیغات دهان به دهان معروف است صرفا ازطریق مشتریان راضی و خوشحال اتفاق خواهد افتاد. البته ارزش این نوع مشتریان هم بسیار بالاست و با داشتن دهها و یا صدها مشتری راضی میتوان بازار را در آینده تسخیر کرد.

استفاده از نرم افزارها برای جلب اعتماد بیشتر و افزایش رضایت مشتری

بدون نرم افزارها کارهای بزرگ را نمیتوان انجام داد. جدا از سبک مدیریتی که بارها از آنها شنیده ایم استفاده از نرم افزارها و ابزارها هم بسیار مهم هستند. شاید شنیده اید که افراد موفقی مانند ایلان ماسک چگونه کارهای خودشان را برنامه ریزی میکنند ؟ با دیدن روش های آنها متوجه چیز خواصی نمیشویم. اتفاقا نکته مهم را همیشه افراد باهاشون میگیرند نکته های مهم را آشکارا اعلام نمیشود بلکه مردم بر اساس سطح هوش و دقتی که دارند مسیر رشد خودشان را پیدا میکنند. در هر صورت ایلان ماسک هم از نرم افزارها استفاده میکند اما کار اصلی در ذهن این فرد و برنامه ریزی قدرتمند او قرار دارد. برای همه صاحبان کسب و کار استفاده از برنامه های عمومی که من پیشنهاد میکنم میتواند مفید باشد

  • نرم افزار google keep
  • نرم افزار google calender

دو نرم افزار فوق میتواند برای برنامه ریزی مفید باشند نرم افزار google keep را برای آنچه فکر میکنید و برای یاداشت برداری مهم استفاده کنید و با گوگل کلندر هم تاریخ های اجرا را تعیین کنید… و سپس نفس راحتی بکشید.

جدا از نرم افزارهای عمومی ابزارهای تخصصی وجود دارد که توسط کارشناسان با تجربه مورد استفاده قرار میگیرد این ابزارها مانند سیستم های CRM و نرم افزارهای پشتیبانی مانند نرم افزار تیکتینگ است. از طرفی میتوان از هوش تجاری BI هم برای پیشبینی ها و برنامه ریزی های بهتر کمک گرفت.

پشت هر سازمان موفق یک تیم موفق است

حقیقتا نمیتوان یک تیم موفق به خودی خود تشکیل شود قطعا مدیر آن شرکت تلاش و هزینه بسیاری را برای ساختن آن کرده است و در نهایت کل شرکت در هدف ارتقا آن تلاش می کنند. یاد تجربه سالها پیش افتادم. در گذشته خود من بسیاری از کارها را به تنهایی انجام میدادم حتی تبلیغات و کارهای مربوط به قرارداد و … امروز با خودم فکر میکنم که این کار برای مدتی خوب بود اما متاسفانه طولانی شد و به من ضرر وارد کرد.

برای داشتن مشتری موفق باید شرکتی موفق ساخت

شرکت موفق و مشتری موفق هر دو در کنار هم هستند . شرکت ها برای کمک به مشتریان خود تاسیس میشوند. و بدون وجود نیاز هیچ شرکتی تاسیس نمیشود اما به دلیل سهل انگاری و عدم توجه به ایم موضوع مهم حتی برعکس آن رخ میدهد و درواقع مشتریان از شرکت هایی که باید خدمات خوبی را ارایه کنند خدمات بد و ناراضی کننده ای خواهند گرفت. این افراد در حال کسب تجربه با شرکت های بی تخصص هستند و یا اصلا نمی دانند چه وظیفه ای دارند و چرا باید حضور داشته باشند.

کسب و کارهای موفق از افراد شاد تشکیل میشوند

شادی یعنی رشد و سر زندگی واقعا با روحیه بد نمیتوان قدم های بزرگی برداشت البته به شرطی که روحیه خود رویه پیش فرض زندگی باشد و بعد میتوان خدمات خوبی را هم به مشتریان عرضه کرد. برای داشتن یک مشتری راضی حتما صاحب کسب و کار هم راضی و خوشحال است. یکی از مواردی که من را سالها درگیر کرده بود دیر خوابیدن بود با بررسی سبک زندگی افراد موفق متوجه این شدم که آنها تا قبل از ساعت ۱۰ شب میخوابند و فردا از ساعت ۵ صبح بیدار هستند… این نکته بسیار مهمی است مخصوصا برای مدیران. اگر بخواهم تاثیر همین یک مورد (زود خوابیدن) را بگویم واقعا میتوانم قسم بخورم که در گذشته من نصف عمرم را به دلیل تمرکز پایین در فردا صبح و نداشتن تمرکز بالا و بی حوصلگی از دست داده ام. اما خدا را شکر با تلاش و برنامه ریزی و ایستادگی در تصمیم گیری که برای منظم کردم برنامه خوابم داشتم توانستم از شر این معضل خلاص شوم. متاسفانه در ایران بسیاری از مردم دچار اختلال خواب هستند و تاثیری بدی را روی کیفیت کاری و زندگی فردی و اجتماعی آنها گذاشته است.

در نهایت یک مشتری راضی میتواند چرخ کسب و کار شما را بچرخاند و مشتری ناراضی هم چرخ کسب و کار شما را پنچر خواهد کرد 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *